Nobraukt ar 4.83 miljonus kilometrus bez motora remonta? Reāli!


Motoreļļa ir viens no būtiskiem automašīnas apkopes produktiem, un tās regulāru nomaiņu mūsdienās vairākums autovadītāju vairs neuzskata par apšaubāmu. Lai saprastu cik bieži automašīnai būtu eļļa jāmaina un to, kādu eļļu izvēlēties, lasiet šajā rakstā.


Champion
Forsete - Champion
Forsete - Champion
Forsete - Champion

Ja jūs domājat, ka visu par šo tēmu zināt, varbūt jums liksies interesanta pensionāra no ASV – Ērva Gordona – pieredze, kuram pieder Ginesa pasaules rekords par tālāk nobraukto distanci ar auto, bez kapitālā remonta. Ērvam piederošais 1966.gada “Volvo” P1800 bez kapitālā remonta iztika līdz 2014.gada vasarai. 48 gadu laikā pensionārs bija nobraucis 4.83 miljonus kilometru. Kā viņam tas izdevās? Pēc auto iegādes Gordons nosolījies mainīt motoreļļu ik pēc 5000 km, raksta www.classicvolvorestoration.com.

Kāpēc ir svarīgi pievērst uzmanību eļļas maiņai?

Eļļu ir svarīgi mainīt dažādu iemeslu dēļ. Neskaitot to, ka tas tiešā veidā ietekmē mašīnas dzinēja ilgdzīvošanu, regulāra eļļas maiņa var samazināt arī degvielas patēriņu. Pareiza eļļas markas izvēle un tās nomaiņas biežums ir viens no galvenajiem automašīnas veiksmīgas ekspluatācijas pamatprincipiem. Svarīgi ir izvēlēties arī auto ražotāja ieteikto eļļu un nevajadzētu katrā eļļas nomaiņā izvēlēties citu ražotāju produktu. Vienkāršākais eļļu iedalījums ir trīs klasēs: minerālās bāzes eļļas, pussintētiskās un sintētiskās eļļas. Savulaik bija pieņemts, ka automašīnām, kas ir vecas, droši var liet pirmo no tipiem, taču mūsdienās popularitāti iemantojušas pussintētiskās eļļas, kas ir mazliet dārgākas, taču tās dzinēja darbību padara efektīvāku. Ja neesat pārliecināts par visatbilstošāko eļļu savam auto, var lieti noderēt populārā eļļu ražotāja “Champion” mājaslapā pieejamais pakalpojums – ievadot automašīnas marku, modeli un gadu, jums tiks parādīta labākā izvēle jūsu auto. Veicot apkopi, noteikti nevajadzētu izvēlēties lētākos variantus, jo ir taču teiciens – skopais maksā divreiz.

Cik bieži jāmaina eļļa?

Viens no galvenajiem pamatprincipiem izvēloties, cik bieži mainīt eļļu, protams, ir konkrētā auto ražotāja ieteiktais biežums, kas parasti ir 15 000 kilometru vai reizi gadā. Kā portālam “Valmieras Ziņu” pastāstīja auto servisa ‘’Forsete’’ pārstāvis Miķelis Bērziņš, katram autovadītājam vajadzētu izvērtēt arī savu braukšanas stilu. Tiem auto vadītājiem, kuri auto ikdienā izmanto tikai īsiem gabaliem – aizbraukt uz darbu, veikalu, vajadzētu pieturēties pie eļļas nomaiņas ik pēc 10 000 kilometru vai reizi gadā. Tas ir tāpēc, ka šīm, tā sauktajām pilsētas mašīnām, motors bieži vien nepaspēj uzsilt, kā rezultātā veidojas tā sauktā emulsija, kura visbiežāk vērojama uz eļļas vāciņa. Kā stāsta auto servisa ‘’Forsete’’ vadītājs, mazliet citādi ir ar tiem auto, kuri ikdienā veic 100 un vairāk kilometrus. Šiem auto eļļa tiek regulāri uzkarsēta un tā cirkulē motorā, kā rezultātā emulsija parasti neveidojas. Ja jūs ar savu auto braucat daudz, eļļu var mainīt pat tikai pēc 15 000 kilometriem vai reizi gadā, taču labāk eļļu tomēr ir mainīt pēc iespējas biežāk, un ilgtermiņā tas noteikti atmaksāsies, iesaka eksperts.

Kam vēl jāpievērš uzmanība?

Neskaitot eļļas maiņu, katrai automašīnai, protams, ir arī ražotāja ieteikumi par to, kam vēl pievērst uzmanību. Īsumā, pie katras eļļas maiņas cikla parasti maina arī eļļas filtru. Tāpat vajadzētu nomainīt arī gaisa filtru. Netīrs filtrs neļauj dzinējam saņemt pietiekami daudz gaisa, kā rezultātā auto to kompensē ar lielāku degvielas patēriņu. Turklāt automašīnai var nedaudz samazināties arī jauda. Ik pēc diviem eļļas maiņas cikliem vajadzētu nomainīt arī degvielas filtru, bet tas vairāk attiecās uz dīzeļa dzinējiem, jo benzīna motoriem parasti tas nav tik aktuāli. Tāpat ir vēlams pārbaudīt arī salona gaisa filtra stāvokli un nomainīt to, ja nepieciešams.